06 stycznia 2022

2. Nie mogę sobie odmówić tej radości...

 …w końcu dziś wielkie święto.



48 komentarzy:

  1. nigdy nie pamiętam ilu ich było, bo siedmiu to chyba krasnoludków?... ale nie moje to święto, tylko wyznawców jakiejś tam religii, więc co mnie to?... a od zeszłego roku kojarzy mi się już negatywnie... odwołano wtedy Sylwestry uliczne i to był pierwszy powód do draki, bo zaburzyło mi plany... drugi był taki, że wracam kilka dni potem do domu, dość późnym wieczorem, planowałem przesiadkę na Nowym Świecie, wychodzę z metra do autobusu, a tu dupa zimna... ulica zamknięta, tylko jakaś zgraja ludzi się szwenda... trzeba było zmodyfikować trasę i z tego wszystkiego zamknęli mi sklep koło domu przed nosem... jakoś sobie poradziłem, poszedłem na stacje benzynową, ale szlag i tak mnie trafiał... bo jakże to?... Sylwester dla wszystkich zakazany, a inny uliczny spęd za parę dni dla wybranych już legalny?...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się ów obrazek za humor podoba, nie za religię. Z tą rozstałam się już dawno, na piśmie i z pieczątką. Zgrai szwendaczy bym się na Twoim miejscu tak nie dziwiła. Nie wiesz azali, że w Polsce krk stoi ponad wszelkim prawem?
      Co do wątpliwości - krasnoludków było siedmiu na jedną babkę - Królewnę Śnieżkę. Ale że nie lubię krasnoludków, to nie ma o czym mówić. Jeżeli chodzi o postacie z bajek, identyfikuję się wyłącznie ze Śpiącą Królewną, najpiękniej przedstawioną w "Shreku". Cała ja!

      Usuń
    2. No ale Śpiąca Królewna na tego wybawcę musi czekać.
      On ją musi pocałować ,czy cóś tam.
      Śnieżka zresztą to samo.

      Czy mnie się już bajki czasem nie poplątały.
      Bo ten bucik to u Kopciuszka🤨

      Usuń
    3. Tak, tak, to Książę musi obudzić Śpiącą Królewnę pocałunkiem. I to jest najpiękniejsze - to czekanie - bo jest czaaas, żeby sie wyyyspaaać... :-)

      Usuń
  2. ***** *** - trzej się gapią w niebo i widzą to i myślą, za którą gwiazdą mają iść.

    Dla mnie to byli trzej astrologowie, którzy wypatrzyli kometę i za nią leźli ("Cipciuś z Londynu pisał przecie w wielkim sekrecie o komecie, kometa, ale nie ta" - KIG). :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem to oczywiste. Źródła historyczne nawet o komecie w tamtym czasie wspominają.

      Usuń
    2. Bo astrologia to jedna - o ile nie najstarsza nauka tego padołu.

      Usuń
    3. Może i najstarsza, bo parali sie nią już starożytni Izraelici, a to jest nawet XIII w. p.n.e

      Usuń
    4. No właśnie.
      Dlatego se czasem do niej zaglądam. 🥺😳

      Usuń
    5. Chyba mam do Ciebie kilka pytań. Ale nie tu i nie teraz :-)

      Usuń
  3. Mnie sie juz chyba humor stepil, bo obrazki majace w sobie choc cien tresci religijnej, powoduja, ze tresc zoladkowa idzie mi do gory. Tak bardzo mam dosyc tej swoloczy i ich kroli maszerujacych za osmioma gwiazdami do zydowskiego dziecka oraz kolejnego dnia wolnego od pracy, bo kto, qrwa, bogatemu zabroni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kolei ja chyba zaczynam odżywać, bo tak mnie ten obrazek rozśmieszył, że smieję się do teraz. Królami sie nie przejmuj, tak jak to JoAnka napisała, w rzeczywistości oni szli za ośmioma gwiazdkami :)

      Usuń
  4. Święto Trzech Króli jak najbardziej kojarzy mi się z Krainą Dreszczowców. Zapomniałem o tym święcie i na dziś zostałem bez pieczywa. Horror.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę szybciutko coś upiec. Wbijaj na kwadrat!

      Usuń
    2. Chlebek pieczesz ?? o żesz konkurencja mi wyrosła

      Usuń
    3. Nawet mnie nie denerwuj! Przepisu na chleb dalej mi nie dałas! Doszłam już do perfekcji w pieczeniu chałek...

      Usuń
  5. Jedni świętują, inni nie. Każdy ma wybór. Po co się ktoś denerwuje, skoro jest ateistą?

    A tak z innej beczki, oprócz pięknych niebieskich warkoczyków, zauważyłam okładki Twoich tomików poezji. Brawo Ty!

    OdpowiedzUsuń
  6. A kto Baltazarowi zabroni gąbkę nosić??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w życiu, nikt! Po pierwsze, bogatemu nikt niczego nie zabroni. Po drugie, demokracja jest i dowolny król może sobie nosić dowolne przedmioty :-)

      Usuń
  7. Po pierwsze to byli magowie/mędrcy.
    Po drugie nie wiadomo konkretnie ilu ich tam było.
    Policzono ich po darach- złoto,kadzidło i mirra.
    No,ale mógł też być jakiś bardziej oszczędny i daru nie złożył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lub skąpy :-) Mnie ten obrazek tak rozśmieszył, że co spojrzę, to nadal mnie rozwesela.

      Usuń
    2. Bycie skąpym jest pewną formą oszczędności 😁

      Usuń
    3. Na pewno, aczkolwiek jestem gorącą orędowniczką nazywania rzeczy po imieniu :)

      Usuń
    4. Tych 1439 mędrców, których nie zaliczono, złożyło dary DUCHOWE. Przepadli więc w mroku dziejów.

      Usuń
    5. Ale przynajmniej może odpłacono im walutą watykańską, tj. jednostką "bóg zapłać".

      Usuń
    6. Ja slyszalam, ze szlo czterech, ale jeden poszedl na skroty :)))

      Usuń
    7. ...i nie doszedł, bo zatrzymali go górale spod samiućkich Tater, co szli maluśkiemu ofiarować rękawicki.

      Usuń
  8. Toż to czarny humor ;) Jeden z kredą, drugi z gąbką, a trzeci najprawdopodobniej z wodą do zmycia tablicy...Belfry jak nic...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma to jak zawodowa solidarność! (Która zresztą w tej grupie nie istnieje) :-)

      Usuń
  9. Napiszę szczerze, że zwoje najpierw się troszkę skręciły z wysiłku, a następnie rozwinęły z zakłopotania. Następnie zatrzęsły ze śmiechu. I cieszę się dalej. Strasznie mi się podoba taki rodzaj absurdu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to właśnie! Skojarzyłam od pierwszego starzału i tak mnie to rozbawiło, że śmieję się do dzisiaj.

      Usuń
  10. Taqkże zapomniałam, że to święto, więc się dziwiłam, gdy zamiast "Va banque" nadali "Familiadę. W bajki przestałam wierzyć 60 lat temu i teraz wierzę tylko w siebie. Pozdrawiam i życzę dobrego nastroju na pozostałe dni roku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za ten mem, który zrobił mi dzień.

    Wszystkiego dobrego w 2022 roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sikorkowa Pasjo, dziękuję! Nareszcie odnalazłam Twój zaginiony komentarz, którego nie było od wczoraj, a jednak był :-)

      Usuń
  12. Świetna grafika, zawsze zazdroszczę autorom takich rzeczy, refleksu, pomysłu i poczucia humoru:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś pięknego po prostu! Przez cały czas, od wczoraj mnie bawi.

      Usuń
  13. To jest mój ulubiony mem o trzech królach. ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam swoją wersję tego wydarzenia, ale raczej nie nadaje się do publikowania :-) Pozdrawiam. Stanley Maruda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem cekawa tej wersji, a że blog jest mój, to wyrażam zgodę na publikowanie wszystkiego, co do opublikowania się nie nadaje.

      Usuń
  15. Ten trzeci to nichybnie Baltazar Gąbka. Kto mu zabroni króla udawać. Nie wiem, czy wiesz, że króli było czterech. tylko jeden nie doszedł.
    Zasyłam serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  16. w sumie, to powinni przynieść paczkę pampersów i może jakiś gryzaczek...
    ale - wiadomo - faceci! jak zwykle nierozsądni...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale czasem trafia się jakiś rozsądnieszy. Sam - jak na mężczyznę! - wykazałeś się zadziwiającą trzeźwością umysłu. Wnioskuję zatem, iż prawdopodobnie ci rozsądni też istnieją, tylko są tak chytrze porozstawiani, że trudno na nich trafić.

      Usuń