18 września 2022

33. 18.09.2021-18.09.2022

Odszedłeś rok temu, w sobotę o godzinie 10.00. Zostawiłeś wszystkich, których kochałeś i którzy kochali Ciebie. Dziś mija rok, ale wciąż nie umiem pogodzić się z tym, że Cię nie ma.

 

VI /Szpital/

wyrwali mi Ciebie

wraz z sercem

pobiegłam za Tobą

wymknąłeś się kolejny raz

 

zamilkłeś zaniewidziałeś

słuchasz ale nie słyszysz

zostawiłeś mnie

dla plastikowych rurek

(14 września 2021 r.)

 



Nie umiem powstrzymać łez, ilekroć o Tobie myślę. Grób na cmentarzu nie zaspokaja pustki.

 

IX /Odejście/

 

lubiłeś gdy ziemia

uciekała Ci spod nóg

a słońce przyciągało jak magnes

rysowałeś pętle na nieboskłonie

i zawsze wracałeś do domu

 

lubiłeś błysk rybiej łuski

diamenty rozsypane po wodzie

piasek i morze

 

nosiłeś mnie na rękach

tuliłeś kota

naprawiałeś zepsute

napełniałeś kosze grzybami

otaczałeś miłością storczyki

i piłeś sok pomidorowy

 

dziś znów jak dawniej

po raz ostatni

odepchnąłeś ziemię

wzbiłeś się ku niebu

wzleciałeś prosto w słońce

aż stopiłeś się w jedno

z wiatrem

 

pomachaj do mnie czasem

z góry skrzydłami

szybowca ptaka anioła

bo tęsknię za Tobą

TATO

(18 września 2021 r.)



74 komentarze:

  1. Świeżą ranę nosisz na sercu... Choć to jedna z tych, z którymi czas kiepsko sobie radzi, bo tęsknota za bliskimi tkwi w nas przez cały czas...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak... Świeża i niegojąca się.

      Usuń
    2. Niestety taki jest nasz cholerny żywot i musimy sie z tym godzić, choć jest piekielnie trudno.

      Usuń
    3. Do bani jest ten świat urządzony.

      Usuń
    4. No cóż, gdybyśmy żyli wiecznie to Ziemia w mig by się przeludniła...Tu trudno o złoty środek, więc trzeba przyjąć cholerny los takim jakim jest. Zresztą co bym nie napisał to i tak zabrzmi banalnie a Ty nie znajdziesz ulgi... To trzeba przeboleć...

      Usuń
    5. Może kiedyś czas coś zdziała...

      Usuń
    6. Pewnie tak, choć blizny na sercu zostaną. Ale nie da się przejść przez życie i nie mieć ani jednej :-(

      Usuń
    7. Oj, mam ich niezłą kolekcję.

      Usuń
    8. Uwierz że ja też... :-( Wykorzystam okazję i podziękuję...Wiesz za co? https://wartowierzycsg.wordpress.com/2022/09/19/kolejna-mila-niespodzianka/

      Usuń
    9. Cholera, wysłałam tę kartkę odpowiednio wcześniej, a tu przychodzi dopiero dzisiaj?! Chyba piechotą lazła!

      Usuń
    10. Spoko, nie liczy się czas ale intencje :-) Pamiętaj że to jest poczta POLSKA, a jak Polska to musi być wolno :-)

      Usuń
    11. Pod górkę cholery mają. Dobrze, że świątobliwych książek nie zapominają sprzedawać.

      Usuń
    12. Gorzej że mało kto to kupuje :-) Kiedyś poczta była pocztą a dziś... Jeszcze tylko hot dogów nie sprzedają.

      Usuń
    13. Myslę, że to kwestia czasu. Handlują już zabawkami, portfelami, świętymi książkami, spożywką, zabawkami i ubezpieczeniami. Może i pizza się trafi?

      Usuń
    14. A pani w okienku radośnie bedzie kręcić watę cukrową :-) :-) Cóż, odkąd ludzie przestali listy pisać poczta musi sie chwytać wszystkiego żeby nie paść.

      Usuń
    15. A powinna paść, bo świadczone przez nią usługi stoją na skandalicznym poziomie.

      Usuń
    16. I pewnie by padła gdyby nie to że urzędy wciąż potrzebują dostarczycieli pism. Podejrzewam że za jakieś 20 lat ta instytucja w ogóle nie bedzie miała racji bytu.

      Usuń
    17. Obawiam się, że te urzędowe pisma szybciej by dochodziły, gdyby je nieść pieszo.

      Usuń
    18. Pewnie masz rację. Tym bardziej dziwi że kiedyś, gdy ludzie masowo pisali listy, dochodziły bez problemu, a dzis poczta sie z niczym nie wyrabia. A żeby było śmieszniej to dziś w Tygodniku Zamojskim obwieścili że poczta znów podnosi ceny za wysyłkę :-)

      Usuń
    19. No chyba oszaleli! Za taką jakość, a właściwie bylejakość usług?!

      Usuń
    20. Może do każdego znaczka będą dołączać podręcznik HiT i stąd ta podwyżka :-)

      Usuń
    21. To raczej powinni ludziom dopłacać!

      Usuń
    22. Jako opał ten podręcznik może by i się nadał, szczególnie gdy węgla nie można znaleźć :-)

      Usuń
    23. Bardzo dobry pomysł!

      Usuń
    24. Tylko może śmierdzieć z komina bzdurami i propagandą :-)

      Usuń
    25. Nawet nie miałabym gdzie tego spalić.

      Usuń
    26. Najlepiej na patriotycznej ławce, tylko sie trzeba śpieszyć bo ponoć mają je zabierać.

      Usuń
    27. No własnie, też tak słyszałam. A co z wyrzuconymi w błoto pieniędzmi? Znów zapłaci podatnik!

      Usuń
    28. Jak za każdy ich poroniony pomysł. Gdyby płacili za to z własnych kieszeni to by takiego dziadostwa nie robili.

      Usuń
    29. To się w głowie nie mieści,ta arogancja władzy.

      Usuń
    30. Robią tyle na ile pozwala im naród. W normalnym kraju już by w pierdlu gnili.

      Usuń
    31. Bo polskość to nienormalność, że zacytuję klasyka.

      Usuń
    32. Coś w tym jest. Polacy lubią siedzieć w gównie po szyję.

      Usuń
    33. Ja też nie, ale te kilka milionów imbecyli głosujących na PiS nas o zdanie nie pytało.

      Usuń
    34. Niestety. Musi wymrzeć pokolenie moherów, młodzież już dzisiaj nie taka głupia.

      Usuń
    35. Na szczęście zmiana pokoleniowa jest nieunikniona więc w końcu doczekamy innej Polski.

      Usuń
    36. O ile nas szlag nie trafi prędzej od tego, co ta pisiarnia wyczynia.

      Usuń
    37. Zrobimy im na złość i dożyjemy upadku tej mafii! :-)

      Usuń
    38. Może to i jest pomysł.

      Usuń
  2. I tylko ta wyrwa w sercu pozostaje.
    Której nie da się załatać

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu... czyzby juz rok minal? Przytulam.
    Piekne wiersze, bardzo szarpiace, jak wszystkie Twoje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie rok. Dzisiaj. Świat jest do niczego.

      Usuń
  4. Mam trochę żubrówki, wypijmy za Twojego Ojca.

    OdpowiedzUsuń
  5. 4 marca tego roku minęło 11 lat, wiesz po kim, 14 października miną 2 lata po moim Tacie. Rozumiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogę tylko wesprzeć na odległość. Co niniejszym czynię. Nie mam takich myśli jak Ty. Pochowałem rodziców dość dawno i jakoś z tym żyję. Trzymaj się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że gdy już będzie "dosyć dawno", to ja też jakoś będę z tym żyć.

      Usuń
  7. Cóż mogę zrobić. Mogę tylko powiedzieć, że współczuję. Żadne słowa nic nie zmienią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt nic nie może, Aniu. Nawet ten Twój Bóg.

      Usuń
  8. Tęsknota chyba nigdy nie słabnie, mój odszedł 24 grudnia 2019 i w dodatku nie zdążyłam Go pożegnać.
    Piękne strofy napisałaś, wzruszające epitafium...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam przy tacie dzień i noc, niemal do końca...

      Usuń
  9. Piękne!

    I zazdroszczę Ci tej tęsknoty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaśku, ja już sama nie wiem, co gorsze. Tak jak Ty, czy tak jak ja.

      Usuń
  10. Mój ojciec bardzo wycierpiał się przed śmiercią. Głównie za sprawą fizjoterapeutów. Wiem, że chcieli dobrze, ale trzeba nauczyć się także odpuszczać. Przegoniłam ich w końcu. Wiem, że spoglądali na mnie, jak na niedouczoną, nieczułą, źle życzącą ojcu córkę, a ja widziałam, że on po prostu już nie miał sił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój sam przepędził terapeutę, gdy miał dość. Wcześniej był w nim niemal zakochany, więc naprawdę już nie miał siły.

      Usuń
  11. Piękne wspomnienia, piękne uczucia.
    Przyznam się, że mam poczucie pewnej straty, że nie dane mi było czegoś takiego doświadczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że nie tylko Ty, Lechu. Jest sporo osób, które mi to mówią.

      Usuń
  12. Ten ból, tęsknota nie mijają...
    Zostają piękne wspomnienia
    Pozdrawiam początkiem jesieni. Niech będzie ciepła i kolorowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że nie mijają, cichną tylko w miarę upływu czasu i tak jak napisałaś - zostają wspomnienia.

      Usuń
  13. Smutno ostatnio na Twoim blogu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuję coś z tym zrobić.

      Usuń
    2. Kolejny tekst o przekleństwach się szykuje? :-) Ech, ten smutek jest naszym nieodłącznym towarzyszem...

      Usuń
    3. Nie, chyba nie o przekleństwach. Tym razem o spotkaniach :-)

      Usuń
    4. W takim razie czekam :-)

      Usuń
    5. W tym tygodniu mam przerąbane z czasem.

      Usuń
  14. Wzruszające epitafium,
    Serdeczności zasyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Październik... W tym miesiącu tato kończyłby 80 lat.

      Usuń